Moodyn vinkit Myyjille

  • Hinnoittele vaatteet realistisesti - Saat tuotteesi paremmin kaupaksi. Ylihintaisille kirppistuotteille ei ole kysyntää.

  • Haluatko päästä helpolla - Varaa All Inclusive myyntipalvelu, jolloin teemme kaiken puolestasi

  • Tuo myyntiin ainoastaan hyväkuntoisia vaatteita -Sellaisia joita ostaisit mielelläsi itsekin

  • Myyntirekkiä ei kannata kerralla laittaa liian täyteen - Täydennä tuotteita tasaisesti koko myyntijaksosi ajan

  • Suosi myynnissä sesongin mukaisia tuotteita! - Kesävaatteille ei ole kysyntää talvella eikä toppavaatteille kesällä.

  • Vinkkaa somessa tägäämällä @moodymonday_secondhand -Voimme jakaa julkaisusi Moodyn IG Storiessa (profiilin tulee olla julkinen, jotta se on mahdollista)

Mitä kannattaa tuoda myyntiin:

  • Vain hyväkuntoisia, ehjiä, tahrattomia vaatteita

  • Sesongin mukaisia vaatteita, laukkuja, asusteita ja kenkiä

  • Ajan ja trendin mukaisia tuotteita. Tällä hetkellä on kysyntää Over size-malleille, laadukkaille luonnonmateriaaleille, alle viisi vuotta vanhoille ketjuliikkeiden hyväkuntoisille- ja trendin mukaisille vaatteille.

  • Merkit joille on eniten kysyntää: Arket, Samsoe Samsoe, & Other Stories, Weekday, Vimma, Papu, Marimekko, COS, Monki, H&M, R- collection, Uhana, Uniqlo, Levi’s, R/H, Samuji.

  • Myös muut ketjuliikkeiden merkit myyvät hyvin mikäli ne ovat oikean sesongin mukaisia ja mallit trendikkäitä (Zara, mango, H&M jne)

  • Urheilumerkeistä: Aim’n, Adidas, Casall, Kari Traa, lululemon, Nike, The North Face, ICIW

  • Vintagelle on vaihtelevasti kysyntää. Osa viedään käsistä, mutta yleisesti pelkkien Vintage vaatteiden varaan ei kannata myyntituottoa laskea.

  • Miestenvaatteille meillä on oma rekkipaikansa ja sieltä asiakkaat löytävät ne hyvin. Kysyntä vaihtelee enemmän kuin naisten vaatteissa.

Mille ei ole kysyntää:

  • Yli 10 vuotta vanhat vaatteet vaikka ne olisivat käyttämättömiä. Trendi muuttuu nopeasti. Tämä on hyvin oleellista kysynnän kannalta. Vain klassiset mallit myyvät vuodesta toiseen.

  • XS/34 koolle on vähiten kysyntää

  • Perinteinen juhlapukeutuminen (sifonkivaatteet, kotelomekot, iltapuvut, juhlamekot, olkaimettomat juhlamekot, bolerot, korkokengät)

  • Kengissä ei ole kysyntää 35 tai 36 koolle ja vastaavasti naisilla suuremmille kuin 41 koolle.

  • Teetetyt tai itsetehdyt vaatteet (ethän tuo turhaan myyntiin esimerkiksi ulkomailla teetettyjä vaatteita).

  • Vaatteet joiden materiaalitietoja ei ole näkyvillä enää

  • Vaatteet tai asusteet joiden aitoutta ei voida todentaa

  • Nukkaiset, tuoksuvat, eläinten karvaiset vaatteet

  • Ylihinnoitellut tuotteet

  • Ultrapikamuotimerkit

  • Designer merkit kuten Gucci, Dior, LV, Armani, Versace, Valentino (näitä myytäessä on hyvä olla aitoustodostus mukana)

  • Pitkään säilytyksessä olleet vaatteet


Merkit joille on vähiten kysyntää:

  • Gerry Weber, Global, Cellbes, Jackpot, Promod, Karen Millen, Guess, NP, Steilmann, Anna Field, Yessica, Gabor, Voglia, Betty Barclay, Your Face, Naf Naf, In Wear, Banana Republic, J.CREW, Mexx, Tara Jarmon, b.Young, Monton, Joseph Ribkoff.